Khamis, 18 Ogos 2011

wardrobe bilik

wardrobe size 8 kaki darab 9 kaki.. smp siling.. harga wardrobe ni RM 2.4k tampa cermin.. tambah cermin RM 2.7k

pintu sliding dengan teknologi anti-jump.. slalu nye kalo anti-jump berharga rm 4k

dalam die boleh pilih nak atur bentuk camne.. terpulang kat kita

so seorang yg pemalas.. dan mementingkan kekemasan.. haruslah ade 5 slot utk gantung2 baju.. tak perlu lipat dah :D

kami dah booked harga time offer time bulan 1 2011.. skang dah bulan 8 baru mampu nak bayar harga pasang siap wardrobe ni.. la la la.. tapi rase amat untung la sbb time tu harga die rm 280 kaki persegi (kot) skang dah rm 310 kaki persegi.. kami still dapat harga rm 280 tu.. suka!!

tempah kat.. SCI kabinet bandar baru bangi seksyen 9.. terletak kat atas D'One steak house..

list renovation rumah beserta harga yg dah siap:
kabinet dapur RM 7.2,
wardrobe RM 2.7,
extent dapur RM 5,
grill RM 3.5,
katil skalik ngan tilam RM 0.779 (murah! suka!),
kabinet toilet RM 0.9,
kabinet tv Rm 2,
sofa RM 2,
cermin solek n hiasan RM 0.5 (MAHAL!),
mesin basuh ngan peti ais RM 3.5 (kot, tak ingat),
lampu + kipas Rm 2.5 (2 kipas free :D),
plaster siling ruang tamu n dapor RM 3.4..

total.. gua tanak kira.. nnt gua nanges sume duit kwsp gua ngan encik ituw abes kat sini jek.. uwaaaa..

mende yg blom ade:
meja solek category chest drawer,
bumbung balkoni (tak mampu weh.. tak pe tunggu 5 tawon lagik insyaAllah.. :D)
pokok2 bunga tempat rehat nyamok2..
buai letak kat balkoni yg macam kat rumah pacik 3 tingkat kat depan tasik cempaka pkns bangi tuh (wow pnjg esplenesion)

motip letak harga sume barang.. sbb nak riak?? bukan2.. utk rujukan dimasa akan datang.. org lain pon leh rujuk jugak spy tak tertanya2..

6 ulasan:

  1. banyak juga ye berhabis utk rumah, memberi kesedaran utk menyimpan bg kami2 yg masih tiada rumah ni..thanks 4 sharing..

    BalasPadam
  2. banyak kalo org tu jenis yg tak reti sabor2 sume mende nak wat dalam 1 tahun yg same.. redha jek lah.. :(

    BalasPadam
  3. akunye x built in.. x ingat aku nye brape size.. 8x8 kot, RM2200 full glass dr atas smpi bawah..w/o glass 2000..

    BalasPadam
  4. aku carik kat kedai perabot 8 x 8 tak smp siling lagik mahal dr built in.. huhu.. kalo nak order design yg aku nak lagik mahal2 kne tambah duit.. uwaaa

    BalasPadam
  5. beli almari mane nk murah kalau nk slide yg elok.. tp aku nye murah la kire 2.2k, sbb tu aku bli... w/o glass 2k. kalu ikot hati aku nk bli 10x8... built-in mmg best, tp sbb umah bapak aku, aku x berani la :D nnt ade umah sdri aku buat satu bilik walk in wardrobe la :P

    tp byk duit ko berabis buat umah.. raya nape x blk kg?

    BalasPadam
  6. nice ler wardrobe ada cermin nie. nanti dah ada rumah nak cari lah macam nie.

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails