Rabu, 6 Jun 2012

DSLR Camera mane yang terbaik utk research?

Uolz.. (yanti ngan Mlake wajib jawab sbb mcm ko tahu kot camne nak pilih2 kamera terbaik)..

saye ade RM 4000 approved budget utk beli DSLR camera for my research.. actually my research takde kaitan pon ngan penggunaan kamera berkualiti tinggi.. tapi sbb boss terlepas pandang so untunglah unit kami ade kamera baru.. weeee... boleh guna utk crash test skalik nnt.. yeyeah..

ok.. the nominated brand is NIKON..

disebabkan aku tak penah terjebak ngan dunia kamera DSLR ni.. kalo terjebak pon tade a sampai aku nak belek kat kedai kamera.. so ade beberape persoalan yang bermain difikiran..
1: aku tatau aa nak pilih model ape.. D90 ke.. atau yang latest D3200 ke..
2: pastu yang mane kualiti lagik baik..
3: pastu mane satu yang lagik senang nak guna kalo user tu mmg tak penah sentuh DSLR..
4: pastu nak beli kit die ape yang perlu? kalo beli body jek rugilahkan..
5: pastu AF-S 18-105mm mende ape? ape beza ngan AF-S 18-55mm?


uhuhu banyakkan soalan.. tapik betolke NIKON lagik baik dari CANON dan sebagainye?


6: f/3.5-5.6G ED VR ni mende ape plak???


 

atau 

5 ulasan:

  1. aku tergelak bc blog ko.. ko maksudkan aku ke ada org lain lg nama yanti.. aku x reti gune dslr.. main blasah.. pastu kerana mls n sbb aku nl masuk dlm gmbr, aku panggil org lain tgkpkan gmbr..

    slalu kit lens x canggih sgt.. tp kalau org x pernah gune confirm xtau nk pki lens apa.. jd ty la expert or google.. tanya arni la dia pandai amik gmbr.. yg lens size tentukan ko leh zoom takat mana..

    kalau nikon, model with nombor besar harga lagi mhal..kalau canon sebaliknya..model number plg kecik tg plg mhl.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. yg f tu aperture.. value lagi rendah lagi bagus dan lagi mhl.. adik aku nye f 1.8.. kire kalau ko tgkp gmbr rumput or pokok bunga dia nye focus tu ko leh nmpk batang setangkai2 asing2 instead of blurry.... susah nk explain.. ko google la..Lol

      aku x pndi pon.. sila rujuk pakar :D

      Padam
    2. Haha mmg ko pon..ko kan kaki gadget..so aku assume ko tau sume memde elektronik..eh camera termasok elektronik keh..hoho

      Padam
  2. aku mls bawak dlsr besar.. gune hp sudah kalau nk tgkp gmbr2 biasa :D

    BalasPadam
  3. pasal ko nak nikon..tak bole nak komen, sebab aku penggunan kanon..hehe

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails