Ahad, 29 Disember 2013

Susun atur: Go green

Huahuahua.. masak masak.. aku mmg dh terjebak dlm dunia mengemas ngemas.. dh 28 tahun idop baru sedar akan betapa pentingnye ade rmh yg kemas.. selama ni sedar tp tak reti nak wat camne so abaikan saje.. kemas pon mcm x kemas saje.. huahua..

Skang dh hari2 dok belek blog kemas2.. memula bergelumang ngan blog org melayu je.. ok baca tu tgk gambo ni tgk gambo tu.. terpengaruh.. pastu terklik plak blog organizing minah2 saleh.. hambek ubat..

Harini seharian aku mengemas dapor rentetan membaca blog2 minah saleh.. habes 1/3 dapor aku cuci.. haha 1/3 je pon.. hellowwww..

Xpe.. minah saleh tu pon ckp leklek.. wat slow2..

Ptg td g beli brg dapo kt giant..sbb bile kita dh kemas dapo kita tapi xde barang masak kat dapo haruslah kne g shopping groceries plak kn.. bru tercapai objektip.. lala.. dan secara totalnye aku terjebak dgn cleaning produk yg minah2 saleh ni guna.. hoh.. nasib baik murah.. tersangat murah.. curlass tau..

Produk cucian yg dimaksodkan adalah cuka dan soda bikarbonat... huahuahua.. balik2 dr giant tros basuh baju guna cuka sbagai pengganti soflan.. huhuk.. go green sgt..

Sblm ni soflan rm 10..pastu tuko downy rm 10.90 pastu tuko comfort ultra rm 9.90 pastu skang guna cuka je rm 2.70.. hahahahaha.. minah saleh guna white vinegar aku beli synthetic vinegar je.. cuka buatan mmg termurah atas rak giant tu.. sgt berpuas hati ngan hasil cucian tadi.. tapi lupa plak nk sprinkle secubit bikarbonat soda..

ni skang mesin basuh tgh basuh kain buruk.. tgh bwat eksperimen cuka ngan soda bikarbonat.. esok pagi baru tgk hasil eksperimen.. dh pnt sgt ni pon nye..

Entry x bergambar..tp saya sokong penggunaan cuka ngan soda bikarbonat untuk mencuci rumah.. nnt nak try cuci oven ngan mikrowave plak guna both items.. semangat!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails