Jumaat, 3 Januari 2014

Susun atur: diy drawer organizer

Wootwoot.. diy uolz.. xlaratttzzz..

Idea tiru blog Sioca ngan Ashbee.. derang bwat untuk organize kitchen drawer.. aku plak bwat untuk laci chest drawer..

Barang yg diperlukan utk DIY Drawer Separator:
 2 helai corrugated paper
 Solotep lutsinar besar
 Pisau
 Pembaris L menjahit/pembaris besi
 Pita pengukur nak ukur drawer

Guna corrugated paper rm4.50 sehelai beli kt giant.. ukur2 potong2 tampal2 guna solotep besar.. hasilnye!!






Kalo beli kat daiso satu compartment rm5.. darab jek la brp bnyk compartment..kann..

Corrugated paper ni adalah sejenis plastik yg mcm kertas.. eh tebalik.. kertas yang mcm pelastik.. leceh gak nak bwat.. kne ukur laci tu betul2 kalo x nnt drawer saperator x berdiri plak.. pastu kne tunggu time naufal xde kat rmh.. tu yg amek cuti 2 hari sempena tahun baru.. semata nak bwat drawer saperator ni je kan.. hahahah

Yg siap cume drawer lelaki je.. yg pompuan pny kalo siap pon xnak la tunjuk kat belog... sensoreddd.. agaggagahha

Pastu konon2 cuti awal tahun kan.. tapi mcm x cuti je.. cuti kames, laki i eksiden moto.. setengah harian uruskan hospital dan moto yg remok.. alhamdulillah laki tercinta xcedera.. time die call bgtau eksiden gua dh pikir mcm2.. patah kaki la.. luka2 suo berdarah2 la.. alhamdulillah syukur sgt cume bengkak je.. jln dengkot2 je..

Pastu cuti jumaat plak mak metua saya nk operate potong lg sebelah kaki.. dugaan.. harap pemotongan berjalan lancar dan mak x sakit2 dah pasni.. harap sgt2

6 ulasan:

  1. memang gigih buat bende ni..saya baru jer buat...ppfftt..

    BalasPadam
    Balasan
    1. buat yg lelaki (yg 1st mmg susah).. buat yg second, yg pompuan, dah ajdik mudah sbb dah tere tune2 .. huhu

      Padam
  2. kemasnye..suka Cik mai tengok blog awak ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan.. saya pon suke tgk belog saya..ehhh.. haha
      sblm ade drawer organizer ni mesti cik mai pon tanak tengok ape yg ade dlm drawer saya.. hahah

      Padam

Related Posts with Thumbnails