Khamis, 19 Jun 2014

Worldcup Diet: makan2

Masih dalam mood diet walaupon agak dh kelaut dalam.. tapi masih anggap diet jek jugak lagik.. kehkeh.. walopon spain dh bungkus awal.. diet aku masih blom bungkus lagik.. cemerlang sgt :p

Bab makan2 time diet ni mmg ssh btol nak paham.. aku masih tercarik2 aku mampu buat diet ape... samade atkin.. atau kalori diet.. entah ler.. maybe aku mcm nk nmpak result berdiet tu dengan cepat.. sbb tu tak stick pada satu jenis diet jek.. tapi mmg mustahil lah.. nak dpt setiap minggu turun 2kilo.. ingat timbang kati ke ape.. hoho

Stakat ni.. aku start dengan xmakan nasik.. tapi makan jek makanan lain.. aku mkn gula2.. air manis.. air milo.. kuih muih.. sume makan ikot kalori sebanyak 1200.. rupanya aku kne makan lebih dr bmr.. iaitu 1500.. hahaks.. dh salah disitu..

Pastu 2 hari lepas try2 nak buat diet atkin.. makan carb kurang dari 20g.. time ni dh abaikan dh jumlah kalori yg masok dlm badan.. tapi sbb lapar ditengah2 waktu makan seperti pkol 10pagi dan 4ptg.. kantoi jugak makan epal ijau.. dah carb jadik 30g.. yg atkin ni.. aku tak de idea nak makan ape time2 lapar waktu2 anjal gitu la.. antara pkol 10 pg dan 4 ptg.. tatau ape yg blh makan.. takkan nak makan seketol ayam atau telor atau sayur.. pening sikit.. kekacang blh mkn ke tak sbnrnye..

Hari ni ngan esok ade bengkel research monitoring... awal pagi masih boleh tahan diri dari mkn kuih muih pkol 10.. tp minum petang aku sumbat 5 ketol kuih keria.. ohmai.. kuih keria kot! menyesal dikemudian hari jek la.. haha.. tapi masih tak makan nasik..

Esok bengkel research monitoring tu abes pkol 12.. harap2 dokto norlen bagi la pelepasan balik rmh tros.. ingat nk g try masok haidar gym kat bangi gateway kalau boleh balik awal.. semangat nih!

Eksesais minggu ni pon dh kesungai klang.. cume berbasikal jek ari isnin.. lepas tu tros suram.. alasannya g shopping brg dapur la.. masak la.. itu la ini la.. dh x berjogging pon.. heheh.. pening mak..

2 ulasan:

  1. Blog walking kat sini :) Gambatte sis! Kat blog sy pun ada share psl diet.Harap sudi visit.Maybe boleh bertukar info :)

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails