Rabu, 30 September 2015

Beza Paed Hospital Swasta ngan Kerajaan

This is the 1st time naufal warded hospital swasta yang ini, guna medical card..sbb kali ni penyakit bukan berpunca dari lungs or respiratory track.. maka, berjaya la menggunakan medical card yg bayar bulan2 mahal2 tu.. wahahha

tapi.. apa yg saya experience 1 hari 1 mlm ni kan.. mcm hosp gomen lagik best jek..

  • pagi2 ade org tukar cadar, kat sini takde pon dh pkol 9.. 
  • space utk 4 beds hosp gomen pon mcm lebih besar compared to swasta yg ini.. 
  • bilik air pon mcm gomen ade gak la kot sediakan sabun..
  • surau hosp gomen setiap level ade.. senang jek nak lari kejap g surau.. yg ni kat LG jek weh.. berlari aku bile naufal tade org jaga..
  • Gomen pon dokto MO slalu round n cek bersama segerombolan HO.. walopon die marah2 HO tu depan patient n parent.. tapik still, as a mother, at least i've been inform regularly on medical condition of my kid.. kt sini, dah sehari tapi still xde sape pon bg explaination kat i pasal penyakit naufal ni.. blood result pon tade sape explain pon.. hoh..
the most important point is:
  • aku lebih suke hosp yang sorang jek penjaga is allowed to stay pada waktu malam.. walaupon bercanggah dengan point nak berlari ke surau tu.. sbb pada aku kalau 2 org atau 1 famili pon dtg ke hosp menjaga patient, takkan bawak perbezaan dari segi menghulurkan bantuan.. always the mother jugak yg akan berjaga.. n the father make noises bunyik dengkor smp aku takleh tido tah laki sape tareti tido kat rmh ke.. wahahhaha.. n at this very early morning pkol 9 pon die sambung bedengkor.. haaa help me.. i slept at 4am kot mlm tadi not bcoz naufal cant sleep or wat..just bcoz of the noise that cam from katil jiran.. haaaa


entah le.. rase mcm aku opt for gomen.. maybe lagik 2 3 malam ni akan membawa perbezaan kot dari segi penerimaan aku kat hosp swasta.. lets see je la nnt..

3 ulasan:

  1. tersentuh hati baca bcoz sy bekerja di GH, however it is ada duit semua jadi bezanya keuntungan @ kebajikan.i hope naufal speedy recover ya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haaa.. tak sangka leh bawa syahdu pada GH staff.. takpe kak ganjarannye disana nnt insyaAllah

      Padam
  2. GH antara yang terbaik perkhidmatannya.. doktornya.. dan pakarnya. 2/3 anak saya duduk kat paed GH seminggu. Pernah sekali anak masuk wad kat private.. satu malam je pun, tapi layanan mmg jauh berbeza. macam langit dan bumi. Terima kasih hospital kerajaan.. Percayalah, banyak sungguh pahala mereka.

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails