Isnin, 20 Mei 2013

EBM, storage bag dan Tupperware

Ye! Aku mmg belagak nk menunjuk yang aku hny pkai bekas tupperware jek hokkay.. haha

Tade la.. fokus entry ni adalah camne aku susun peti ais bahagian beku sejak 6 bulan lepas.. sejak Naufal menzahir depan mata.. dan entry ni terlaksana akibat kesan daripada dok baca TL fb KIM (Kumpulan ibu menyusu).. teruja kot..

Taraaa



EBM EBM dan EBM sahaja!! Dalam bekas freezermate brand tupperware tu sume EBM.. sampaikan kat tmpt buat ais kiub tu pon aku harung letak EBM jugak..

Kat bahagian kecik yg ade aiskrim tu jek tmpt ibu bapa.. haa ambek.. mane ayam dageng sume? Haha.. hahaha.. dah lama aku simpan kat kedai2 makan disekitar Bangi, Putrajaya dan kekadang Key Ell.. derang baik ati ngat nak nolong simpankan sumber makanan ktrg.. asalkan ktrg bayo derang siap sanggop masakkan lagik.. huks.. marvelouskan kehidupan ini..

Kat bawah ni plak gamborajah aku nyusun susu EBM dalam bekas freezermate tu.. guna plastik storage bag autumz beli kat manjaku rm12 yg 7oz punye.. kalo beli kat baby expo rm9 jek.. sakit ati mak nak nunggu expo semata nak beli storage bag je weh..



Yg ni plak kalo susu tu dah pelbagai bentuk kalo dah beku.. haa susun la asal muat.. takkan itu pon hakak nak ngajo..



So mmg storage botol aku cume ade 10 bijik jek.. 5 hantar kat taska setiap ari.. 2 bawak g opis tok simpan susu chill fresh tok bg ke taska esoknye..

So rotation bekalan naufal ke taska camni.. 3 botol frozen yg dah di nyahbeku kan.. 2 botol chill fresh perahan semalam.. setiap botol letak 3oz..

Tak cukop sebenonyeh bekalan susu fresh yg aku bg.. tp kang yg frozen xguna plak.. rugi..

tapi Alhamdulillah bekalan susu naufal stakat ni dicukupkan oleh YANG MAHA KUASA.. tak sangka jgk dpt bertahan selama ini (6 bln jek baru pon.. heh!).. sbb history my sisters my mom sume paling lama pon 6 bln jek.. harap2 smp 2 tahun tayah beli formula milk..

So.. kalo korunk berhajat nk dtg umah bebila.. sila inform 5 jam awal k.. smpt rempit g pasar beli brg masak.. otherwise minum air berwarna jek la..

9 ulasan:

  1. bakpe mu letok dalam tupperware.. kasi 5 sebab pls... nwy, aku x pakai bag bcoz takut tumpah!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sbb tanak berselerak dlm aisbok.. lgpon kan licin plastik.. so kalo berlanggaran antara satu sama lain senang jatuh dan pecah bag tu.. lagik 3 sebab.. sbb kne paksa beli tupperware ngan akak aku.. lagik 2 mls pikir blh?

      Padam
  2. wowee banyaknye susu dia..alhamdulillah masih ada rezeki anak kan..:)

    BalasPadam
  3. fara, ko ade amek supplement pape ke nk bagi bekalan tak putus? share share..

    BalasPadam
  4. ko amek supplement ke fara nak bagi stok tak putus? share share..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memula pas beranak aku urut ngan makcik kt bangi ni.. pastu tros membengkak2 bnyk susu.. start simpan stock time pantang tu la..pastu mkn shaklee yg set penyusuan trial pack dh berbulan x abes2.. haha.. ngan esp pon x abes2 tuh haa

      Padam
  5. Wah seronoknya tgk stok susu naufal. Moga rizqi pun dpt peluang macam naufal insyaallah.

    Mama rizqullah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin.. jgn putus asa k.. jgn putus harap..

      Padam

Related Posts with Thumbnails