Rabu, 15 Mei 2013

Pelembap vs Sunblock

Hai la muka.. kulit muka.. y laa susah sgt nak jadik cantik mulus bak bayi...

Terpengaruh ngan Hanis Zalikha sbb die cakap kulit muka die cantik hanye ngan pakai sunblock jek.. ngan opkos la die ckp sbb makan kolegen yg die jual.. gile ko tak promote ape yg ko jual kat org.. die start pakai sunblock dr umo brapatah.. bukan peminat sejati so tatau ngat.. 

So baca la komen2 org kat belog entry Keknis tu pasal sunblock yg seswai ngan org yg muka berminyak.. yang kalo dah tgh2 ari tu, blh raup muka ni pakai sudip.. pastu tros guna minyak buat goreng telo goyang.. kompom sedap.. hahaks.. 

So mostly org2 suggest guna ni Ultra Sheer Dry-Touch Sunscreen


Ritu ade la dalam seminggu pakai.. pastu g Lab Melaka.. buat crash berjemur kat tgh panas.. heh bejemur la sgt.. padahal tiap kali aku dtg jek mesti keje aku akan start pkol 4 ptg.. pkol 5 dah kne balik laju2 nak amek Naufal dari Melaka ke Bangi kne sampai sblom pkol 6:30.. haa brani korunk tiru aksi aku kat atas jalan raya lebuhraya utara selatan?? 

so dr pkol 10 sampai pkol 4 tu aku melangut jek la kacau org dalam Lab.. kacau abg Edi pasang lampu.. kacau Li tarik cable.. kacau Hisham press pedal minyak engine.. kacau Ben check tension.. time makan g makan.. hahaks..

So sepanjang seminggu ni.. tetiba kulit muka.. yg dekat2 ngan idong dan tepi2 bibir jadik keringggg sgt... mcm melecur tak melecur nak melepuh tak melepuh.. perit doh.. kering yg sampai mengelupas2 aa.. aku mmg suspek sbb sunblock ni.. so aku berhentikan penggunaan dan laju2 g carik cream pelembap kat farmasi..

skang pkai ni je..

Memang time dudok negara orang kat Sydney dlu pon aku pkai ni jek.. mmg kulit muka sgt sensitip ngan aircond, udara sejuk sgt, ngan panas sgt, ngan udara kering sgt, sume pon tak boleh.. product2 yg canggeh2 cam neutrogena ke, SKII ke, Garnier ke, Clinique ke.. yang mahal2 tu sume pon tak seswai ngan muka aku hokkay.. 

Mmg idop kne beserdahana.. pkai jek laa mende2 yg cam berubat camni.. harga pon RM18 jek.. untung En Ijad dapat bini maintainance rendah.. gagagagaggaga... 

cream2 tradisional cam Felisa tu kekadang ok ngan muka aku nih.. tapi Felisa pkai time kat universiti jek.. tu pon terpengaruh ngan Intan.. tapi mmg bagus la.. muka dah tak berjerawat semenjak pkai.. tapi still berminyak goreng telo goyang la..

skang tgh cuba product SF beauty ke ape tah.. tgk adda pakai teros jadik cantik jek muka.. haa nak tgk dlu camne result kat muka aku.. kalo stakat ni SF beauty die punye cream malam die mmg best.. sabun die pedih la kan sbb mmg muka tgh mengelupas melepuh2 akibat sunblock changgeh sgt tu.. cream siang die pon, dah pkol 11 ni belom berminyak lagik muka... haaa pasni boleh la i jadik anggun..

Melawak2 yg tarap sakitkan ati ngan En Ijad.. cakap i beli product2 kecantikan ni harga sekian sekian, makan pil harga sekian2 supaya nak kulit cantik.. nnt org pompuan jalang-jalang segan nak ngurat by sbb tgk bini by cun sgt... ahhahahha 

4 ulasan:

  1. haha ! skrg saya sangat malas nak sapu menda-menda kat muka. skrg saya rajin makan VCO. hihihi ! kalau nak amek gambar, saya pakai CAMERA 360. Supaya saya dapat merasai nikmat PERASAN kulit mulus yang amat.. padahalllllll.......

    * lu pikirla sendiri ! hahahahaha ! :P

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum wbt,

    hahahaha... what a small world. Google kelas memandu Kajang sampai blog Dilot. In case you're wondering siapakah manusia ini. Inilah Kak Ayu yang "macho" yang duduk Newtown dolu. Wah Lot dah ada baby?? Alhamdulillah...Kirim salam kat kengkawan

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumsalam...

      wahhhh Kak Ayu!!! meh dtg umah meh! hehe carik kelas memandu kat kajang mesti sbb da dudok kat kajang kan??? kan??? meh la dtg umah kat bangi jekk.. boleh tros jumpa Encik yg jalankan perusahaan memandu tu.. kukuku..

      Kak ayu kalo return back to this comment dan dah dok mesia sila wasap I kat no ni.. 0126774748.. :D

      Padam

Related Posts with Thumbnails