Jumaat, 12 Oktober 2012

Ajak jumpa tapi takde masa Part2

Pergh entry siap ade sambungan2 plak.. haks..

ok nak clarify certain things..

1. penggunaan bahasa ingeris dalam dialog adalah diubah untuk effect yang lebih mencabar

2. pilihan perkataan untuk menunjukkan lokasi juga diubah untuk memberi effect 3D kepada penceritaan

3. penceritaan adalah sebagai contoh sahaja.. tidak tertumpu pada seorang makhluk tetap.. tetapi ade beberapa orang makhluk yang boleh menyerupai individu utama dalam penceritaan tersebut.. dan diakhir entry, penulis (aku la tuh) ade menyebut "aku pon same jek jugak kekadang buat jugak mcm watak utama.. nak sgt jmp kawan2 tapi bukan boleh commit pon.." gerdix!

4. tujuan penulisan entry hanya untuk rujukan dan panduan dimasa hadapan.. jgn kita dok gebang nak jumpa kawan2.. tapi kita sendiri takde masa utk lakukan sebegitu..

sememangnye, berjumpa kawan2 adalah saat paling manis.. boleh imbas masa lalu.. gelak tawa.. lepaskan rindu.. mmg indah.. sume org impikan sume itu.. tapi, sebagai seorang dewasa, yang dah ade banyak commitment, famili, keluarga, tuntutan kerja.. fitrah kehidupan kita sume dah berbeza.. (eh betol ke fitrah??).. kita akan lebih bnyk spent masa dengan org sekeliling kita sahaja seperti jiran2, work colleagues, our bosses, husband, anak, rakan serumah.. maka, kita tak perlu menabur harapan yang terlalu tinggi untuk berjumpa kawan2 yang diluar ruang lingkup kita..

InsyaAllah.. jika suatu masa, umur panjang, ada rezeki kita berjumpa, dan dah tertulis kita akan berjumpa, maka kita jumpa jek lah time tu.. tak perlulah kita letak harapan yg terlalu tinggi sgt pon nye.. tak jumpa pon takpe yg penting kita sentiasa mendoakan sume umat Islam aman damai sehat walafiat..

ok.. thenx.. bye! ahaks!

3 ulasan:

  1. hehe sedap entry ni..kadang dapat jumpa on the spot kat mana2 lagi ok kan..kalau gathering mesti tk jadi lah selalunye :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. :) slalu nye mende yg plan awal2 ni tak bejaya ngat.. kalo on the spot jek slalu nye terlaksana..

      Padam

Related Posts with Thumbnails