Ahad, 21 Oktober 2012

No-bake Oreo cheese cake


sgt terase nak makan kek atau aiskrim.. pastu tertengok masterchef plak.. haruslah semangat baking2 mendatang.. sanggop tu ngan pinggang sakit2 terboyot2 g Yummie kat seksyen 9.. udah ler takdop parking.. kne jalan jauh.. hoho..

Resepi plak adalah kombinasi dr resepi Sue Mohamad ngan Kraft..

Bahan2:
2 packet Oreo
250g Philadelphia cream cheese
80g melted butter
1/2 cup custor sugar
1 tspn vanilla essence
250ml whipping cream
3 tspn agar2 + 1/4 cup hot water

Cara2:

1 packet Oreo di blend kering smp hancur skalik ngan inti die.. campurkan ngan melted butter.. tuang dalam bekas (sebaik2nye springfoam tray).. tekan2 smp padat.. sejukkan dalam peti ais..

cream cheese + sugar + vanilla essence di pukol smp kembang.. tuangkan whipping cream sikit2 sambil pukol slow2.. masokkan larutan agar2 panas sambil pukol lagik.. Oreo hancur + oreo yang dipotong2 kecik di tambah pada bahan2 untuk effect corak dan rase..

tuangkan bahan2 cheese tadik ke atas crust di dalam loyang.. sejukkan dalam refrigerator selame 3 jam..



tgh dok berkira2 nak koyakkan bekas plastik ni ke atau nak makan guna sudu jek?? hoho

edited:
setelah dikuarkan dr bekas..



6 ulasan:

  1. iye! wajar try kak! sgt simple..

    BalasPadam
  2. as salam,
    wahh sedap tu..kork je dgn sudu..hehe :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah bejaya kuokan pas semalaman letak kat freezer.. bile dah beku die bleh kuo dr bekas plastik :D

      Padam
  3. Tumpang tanya.. refrigerator ke freezer? Aku letak dlm refrigerator berjam2 dia xmo set.. pastu aku x sabar aku letak dlm freezer... pastu bila dah keras aku keluarkan balik letak dlm dlm refrigerator after 2-3 hari baru dia set.. tp off course la kek nye dah abis separuh di makan b4 dia properly set..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Spt komen kat atas.. aku lyk dlm freezer jgk lame2 sbb tak keras2..aku rase freezer jek la

      Padam
    2. Spt komen kat atas.. aku lyk dlm freezer jgk lame2 sbb tak keras2..aku rase freezer jek la

      Padam

Related Posts with Thumbnails