Jumaat, 24 Januari 2014

IDEA Susunatur: Sewing Space

Mesin jahit aku dah kne hijack dari Playroom Naufal .. barang2 jahit sume dah bawak ke bilik gosok di tingkat atas.. pastu terbengkalai gitu jek tidak berkemas lagik.. plan nak susun cam bawah ni..


kantoi plan lukis pkol 1.58pm.. hehe

pastu dok mengusha belog mat saleh yg JEN IHeartOrganizing invite sbg author die last week.. aku tanak letak gambo sbb aku geram tgk pegboard yang derang gunakan.. pegboard tu ade jual kat kedai jual rak2 ade kat belakang setesen minyak kat sg chua.. tapik tak terbeli pon lagik sbb aritu g kedai rak tu tutop.. sakit ati.. jalan dari putrajaya ke kajang yg lalu sungai chua tu kan ade stesen minya petron ke ape tah kalo tak silap.. belakang tu la ade kedai jual pegboard.. harga die tatau la plak aku.. aku tgk rak2 kat situ sume 120 ke atas.. so maybe pegboard dalam 50 la kot..


walopon aku sakit ati aku letrak jek jugak gambo.. tak ke cantik tu tersusun kemas geram!! pastu si JEN tu buat plak smaller pegboard frame.. I ENVY U JEN!! 

pastu bile dah lek lek.. kita tinjau2 pinterest plak.. space camni pon ok je.. boleh jugak gantung2 gunting..

Sewing Room Ideas - The Seasoned Homemaker


skang tgh tunggu MR HUBBY pasangkan jaring2 beli kat DAISO utk gantikan PEGBOARD (nanges!).. nak mintak tolong hubby cam biase la.. kne tunggu mood die dtg.. hari yg indah.. so sbg supportive wife, aku tunggu jek la tanpa berbunyik bnyk.. dah siap pasang mende alah tu baru aku susun2 yek.. 


10 ulasan:

  1. tak sabar nak tengok susun atur tempat menjahit awak yang baru..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ui.. sabar2.. sy pon tgh sabar tunggu.. huhu

      Padam
  2. suka jugak idea pegboard ni...cemacam leh organize kan? :)

    BalasPadam
  3. yeay..setelah lama carik2 akhirnya got to know from u kat mana jual pegboard ni..dah la dekat je. nanti nak carik la kedai yang u maksudkan ni. harap2 tak mahal sangat. salam kenal dari nurinkhairi. i link u ok

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok nnt dh beli bwat entry detail tau size brp brp ingget.. xslalu g sg chua tu mls nk g tgk kedai tu

      Padam
  4. biler ader pegboard ni, tentu lagi semangat nak buat xtvt menjahit ni kan..tak sabar nak tunggu...

    BalasPadam
  5. salam kenal,
    saya pun suka tengok blog jen.. diorg punya idea pakai pegboard tu memang mengancam betul. dok google mana nak beli pegboard die bagi link ke sini :)

    BalasPadam
  6. Faradilot, i pun tgh cari pegboard.nak g cekidaut lah kat sg chua tu.u dah beli urs?

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails