Rabu, 15 Januari 2014

Researcher.. la sgt..

4 minggu aku bergelumang ngan mende alah ni.. dok pikir camne nak hasilkan sebuah graph.. habis ilmu2 ADDMATH CALCULUS sume menonjol2 menunjal kepala otak.. peninggggg

dari equation yg no 4.. nak hasilkan graph yg same ngan gambo rajah kat bawah.. peninggg.. dah 4 minggu pikir..
graph yg dimaksodkan adalah graph HIC36 tu.. oi.. mampu plak aku nak tuko cumulative normal distribution graph
Cummulative Normal Distribution Function.. reti ko nak transfer this into the equation pastu transfer plak dalam excel utk hasilkan graph? huhu.. godeh2 gugel.. jumpa la excel file yg bole tuko2 nilai miu ngan alpha..
hasil godeh2 gugel dapat la contoh graph yg diingini
phewww.. ngan usaha dan semangat.. akhirnye bejaya jugak hasilkan graph yg same.. baru graph jek.. data tak masokkan lagik dalam graph.. huuu
Meja seorang reseracher.. kui.. berterabur reference paper.. korunk ingat aku ade masa nak pikir g keje pkai kasut ke selipar ngan workload camni? hahahah



Sesape nak buat graph excel yang sama.. nak regenerate cumulative normal distribution graph in excel sila click link ni HERE

5 ulasan:

  1. wow tabikla keje kene pikir2 camni..chaiyok fara..kalo mamilisa dah pengsan dah tengok formula2 tu..paling tak suka subjek add maths dulu..huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha ni time ade keje.. tapik sempat jek update belog.. ahhahah.. multi tasking superwoman lady.. lol

      Padam
  2. Hebat ko lot. Aku confirm dah lupe semua.. nk kira matrix pon dah lupa..

    BalasPadam
  3. Hebat ko lot. Aku confirm dah lupe semua.. nk kira matrix pon dah lupa..

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails